onsdag, juni 4

Tove Perelli och kyssasleken

Samtal vid middagsbordet:

Tove: Pappa, sen ska jag kyssa dig. Vet du vad kyss är?

Peter: Nej

Tove: Det är när man springer, flickan ska springa och fånga den andra och sen ska man pussas. Det heter kyssasleken.

Denna upplysning varvade hon med sång, naturligtvis från Melodifestivalen. Varje gång en av fesivallåtarna spelas på radio upplyser Tove oss om det - "mamma, nu är det melodifestivalen" (skivan från festivalen spelas ofta på dagis av de äldre tjejerna). Ofta sjunger hon med i låtarna, men idag behövde hon alltså inte ens radions hjälp.

Måste också berätta om morgonens kärleksförklaring. Den kom efter att Tove fått en kjol och ett linne som jag köpt för faster Lenas presentkort. Då sade Tove ungefär så här:

- Faster Lena är min favorit. Och mormor. Jag älskar mormor mest. Och min faster Lenis!

Till sist en bad-bonus från igår kväll:

Inga kommentarer: