söndag, augusti 8

Go away!

(Alldeles nyss:)
Jag går in i brudarnas rum, där dörren f ö är stängd, och informerar dem om att jag ska gå ut i garaget för att kolla hur det går för mamma där hon står och bänglar med fönsterna som så småningom ska hamna i ett växthus på tomten.
De håller på med någon lek, där Tove tydligen har brutit foten och har gips (=flera par strumpor på samma fot), och vill gärna fortsätta vara i fred.
- Då går jag ut nu, så vet ni vart jag och mamma är, säger jag för att försäkra mig om att de har uppfattat saken.
- Jaja, säger Tove med en suck (som indikerar att hon är trött på att höra mitt tjafs) och fortsätter:
- Det blir bra. Vi vill ändå inte ha något stör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi. Barn är så härligt ärliga!
Kramiz Kusin Jenny

Hugo sa...

Hej hej, kul blogg!