tisdag, december 7

Tove har attityd

Jag (pappa) och Tove har varit hemma måndag-tisdag eftersom hon har lite feber. Men, som vanligt, är hon ganska pigg ändå. Strax efter lunch bakade vi julgodis med vit choklad och lime som jag vet, av tidigare erfarehet, är GRYMT god. Den ska dock stå i kylskåpet över natten och svalna så provsmakningen av årets upplaga dröjer.

Vi hämtade Frida från dagis och mot slutet av kvällen behövde T gå och bajsa. F följde med in i badrummet och bakom den stängda dörren hördes julsånger från brudarna. När T var klar gick jag in och såg att hon stod helt naken vid handfatet. Jag får skylla mig själv som frågade:
- Har du tagit av dig trosorna?
- Har jag dem på mig?, frågade hon.
- Nej, sa jag.
- Ligger de där borta?, sa hon och pekade mot golvet framför toastolen.
- Nej, sa jag.
- Nej, de ligger i tvättkorgen förstår du, sa hon lillgammalt och lätt triumferande.
Sen marscherade hon iväg med lite "silly walk" mot deras rum och sa:
- Följ med mig, unge man!

Jösses vad jag älskar dessa barn!

Inga kommentarer: