söndag, december 16

En ute, en inne

Eftersom Tove och Frida går på olika förskolor, var jag och frugan tvungna att dela på oss. Jag följde med F till hennes dagis där hon snällt tog på sig lucialinne, glitter i håret och höll en batteridriven lucialampa i handen. Hur söt som helst, förstås.
Och trots att hon bara varit i faggorna knappt två veckor har hon ändå snappat upp rörelserna till en del sånger, så hon viftade på till "tippe-tippe-tipp-tapp" och några andra sånger.
----------
Tove och hennes kompisar fick palta på sig ytterkläderna och framträda utomhus. Men det gick bra och fördelen är då också att t ex mormödrar kan komma och titta. Det var väl några minusgrader ute men det ska väl en brutta med lite norrbottniskt blod tåla.
----------
Kristin jobbar i helgen - alltså är jag ensam med tjejerna. Då kan man släppa lite på "reglerna" kring matbordet. Säg inget till frugan, bara.

----------
Under lunchen idag, söndag, sa jag till Frida och Tove att vi älskar dem så mycket och att de är de bästa vi har. Efter denna hyllning till tjejerna stack Tove skoningslöst hål på den känsloballong jag släppt till väders.
"Om du säger så där så tänker jag flytta till Luleå", sa hon resolut med spelad arg min.

Inga kommentarer: