söndag, maj 4

Äpplet som föll långt från pappaträdet

Igår var det lördag, ergo godis. Jag och Tove satt efter lunchen och hon gick å hämtade en - sedan tidigare - öppnad påse med godis samt lite russin ur ett skåp. Allt russin åkte ner i skålen som visade hur mycket som skulle förtäras denna gång, men av godiset lade hon bara ner ungefär hälften och då var det inte så mycket i påsen från början.
"Jag ska spara till nästa lördag", förkunnade hon.
Det hade ALDRIG hänt om det varit mitt godis.
----------
P g a sjukdomar på K:s jobb har hon varit tvungen att arbeta i helgen. Det känns sisådär (fast i vår bransch får man räkna med att det händer då och då), eftersom jag enligt schema jobbar nästa helg och K helgen därpå.
----------
Och nu: senaste nytt.
Det rapporteras från en garvad gräsklipparsnubbe att det är PRECIS lika tråkigt som förut att klippa en cirka 1300 kvadratmeter stor gräsmatta. (Är asfalt dyrt?)
Fast gårdagens premiärklippning tar mycket längre än de övriga klippningarna på säsongen eftersom jag kör med uppsamlare då som får tömmas 15-20 gånger. Sen blir det multiklipp och då tjoffar man runt på 45 minuter eller så (mot nästan det dubbla i går).
----------
Det är faktiskt ganska behändigt med barnprogram på tv. Då kan de sitta där en lång stund och titta på tecknat. Och jag kan vila lite extra, efter ännu en morgon när Frida blåser revelj kring 6.30.

Inga kommentarer: