onsdag, januari 7

Vardag igen

Tove har längtat hela jullovet och idag var det äntligen dax att gå till dagis igen. Mamma fick knappt säga hej då, innan hon sprang in till kompisarna. På eftermiddagen berättade fröken att Tove varit så snäll och hjälpsam och städat. Hon hade sagt till Tove att det märktes att hon växt under lovet. Tove tog det bokstavligen, mamma tror att fröken menade mentalt...

Frida är som vanligt översvallande kärlekfull när mamma eller pappa kommer och hämtar. Idag fick mamma otaliga kramar och pussar från Frida, som kastar sig runt halsen. Hon skrattar och säger stolt "min mamma, min mamma, min mamma". Det är en av dagens bästa stunder (tycker nog både mamma och Frida)

I övrigt är vi friska igen och eftersom kylan och därmed lite, lite snö höll sig kvar de sista dagarna på lovet så det blev en del pulkaåkning i grannarnas "backe".

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Skönt att ni är friska. Visst är det skönt med lite vinter?
Det blir så mycket lättare med lite vitt på marken.
Jag har givit dig en "Award" på min blogg. Kolla får du se.
Hoppas vi ses snart.
Nästa tjejmiddag??
Kram Anna-Karin