tisdag, februari 24

Atopeket och Framgång i bassängen

Idag var jag, pappa, och la om mitt lilla bandage runt armbågen för tredje gången. Och för tredje gången sa sköterskan (det har alltid varit en ny):
- Oj, vad du var röd här, då.
Skillnaden mot de två tidigare ansåg sköterskan idag att en läkare skulle titta på armbågen. Han kom in, tittade sju sekunder och konstaterade:
- Du har rosfeber. Alltså streptokocker. Vi får ge dig ytterligare en penicillin-sort.
Man tackar. Nytt återbesök i morgon. Undrar vad de då hittar i armbågen. En släng av digerdöden, kanske? (Jag kollade f ö upp rosfeber på internet när jag kom hem. "Drabbar mestadels äldre", stod det. Ridå.)
Jag tog Frida med mig till apoteket, vilket hon med bestämdhet kallade Atopeket.
Hon var på ett strålande humör och hejade (och hej då:ade) glatt på kvinnan som gav mig medicinen, hon skrattade och flamsade i bilen och hon var med på noterna när jag busade med henne när vi stannade och tankade. Helt underbart, sålunda!
K och Tove var iväg på simlekis - som hade sportlov visade det sig. Men bada kan man ju göra ändå och nu tar Tove fyra simtag i följd!

Inga kommentarer: