söndag, februari 27

Tuffs dagbok

Sedan i torsdags har Tuff bott hos oss. Tuff och hans kompis Ruff får varje vecka följa med varsitt skolbarn hem och nu var det alltså Toves tur att ta hand om Tuff. Tuff har en dagbok som barnen får fylla i och det gjorde Tove med stor omsorg. Hon dikterade vad mamma skulle skriva och vilka bilder som skulle klistras in. Så här blev det:

Torsdag 24 februari

Idag fick jag följa med Tove hem. Hon bor i ett rött hus på landet med sin mamma, pappa och lillasyster Frida. Jag fick träffa Frida. Hon var jättesnäll. På natten fick jag sova bredvid Tove, men i en egen säng.

Tove, jag och Frida

min säng

Fredag 25 februari

Idag gick Tove till skolan på morgonen. Jag fick ligga fick ligga i Toves säng hela dagen. Jag skulle ha fått följa med till det nya radiohuset för Sveriges Radio P4, där Toves mamma jobbar. Men Toves pappa glömde mig hemma i huset. Senare på kvällen när Tove kom hem igen fick jag titta på Amigo med henne. Det kallas fredagsmys. På natten sov Tove i myshörnan och jag sov i min säng, som stod precis intill.

Lördag 26 februari

Idag fick jag träffa Toves kompis Olivia. Hon går på Freja. Vi pysslade med färger och fjädrar. Tove gjorde en fågel som heter Mariposa. Sen tittade vi lite på Bollibompa-webben.

Jag och fågeln Mariposa

Söndag 27 februari

Idag fick jag följa med till gamla radion. Toves mamma och pappa hämtade gamla möbler och jag fick åka med i deras bil. Det tyckte jag var jätteroligt. Imorgon ska jag åka tillbaka till Midgård. Då kommer jag att sakna Snuttis, Tomits och Pingis som har blivit mina kompisar.

Inga kommentarer: