måndag, mars 16

Ännu en öroninflammation

Idag, måndag, är familjen uppdelad i två halvor. Hälften är sjuka, hälften är friska.
Frida sprallade iväg till dagis och kastade sig omgående ner på golvet inne på avdelningen. Tydligen fanns det en hel del bus att jobba igen. Det var dock hon den enda av barnen som jag, pappa, lämnade på dagis idag. Tove har nu nämligen blivit förkyld men det verkar inte så farligt. Ingen feber men väl lite hosta och täppt i näsan.
Så jag är hemma och tar hand om Tove. Men vi är inte ensamma hemma. K har nämligen åkt på en rejäl släng av förkylningen och hennes röst är obefintlig. Dessutom tror hon att hennes en öra håller på att utveckla en inflammation.
Livet går sin gilla gång helt enkelt.
Nu ser vi nog alla fram emot torsdag, när jag och barnen åker till Luleå och mamma blir kvar hemma - själv - flera dagar. En win-win-situation.

1 kommentar:

Kontot är kapat men kan dessvärre inte tas bort sa...

Stackars er!!

Jag hade ständiga öroninflammationer som barn. Mamma botade dem till slut med en specialtillverkad mössa. Gjord av skinn ... från MIN KANIN!

Så var det att bo på landet på den tiden. Jag sörjde kaninen men inte inflammationerna.

kram på er alla /T