måndag, maj 4

Fotbollspremiär

Imorgon är det avslutning på simlekis, men fotbollslekis har bara börjat! Tove var lite reserverad i början, men hon hade många kompisar på träningen och snart sprang hon för fullt. Det var uppvärmning, dribblingsövning (där Tove hamnade i Lag Teneriffa, det fanns även Lag Sverige, Lag Irsta och Lag Godisflaska...), passningsövning och sedan spel. Tove sprang och sprang, men när hon fick bollen sparkade hon bara rakt fram. Vet faktiskt inte om hon riktigt fattat vitsen med fotboll, men det kommer nog snart. Hon var iallafall mycket glad, nöjd och stolt efter träningen och ville absolut komma tillbaka nästa måndag!

(Tove spelar i Lag Teneriffa, som står närmast kameran. Hon har röda byxor och grå tröja)

I övrigt har helgen ägnats åt att lassa jord - två kubik jord - och mammas rygg är ganska mör. Men pallkragarna är nu fulla och ska snart planteras i (är det det som kallas fylleså?) Dessutom är mammas hjärna full med växthus. Pappa har lyckats fixa fönster (16 st à 65x130) och nu har mamma ungefär fyra olika ritningar i huvudet. Det bästa av allt var att vi endast fick betala två smörgåstårtor - så mammas växthuskonto är fortfarande orört. Nästa sommar (senast) blir det bygge!

4 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Teneriffa??!!
Kul namn...
I Sura får de inte börja med fotboll förrens de är sex år. Västerås drillar sina lite tidigare.
Vi hörs
Kram Anna-Karin

Anna-Karin sa...

Teneriffa??!!
Kul namn...
I Sura får de inte börja med fotboll förrens de är sex år. Västerås drillar sina lite tidigare.
Vi hörs
Kram Anna-Karin

Anna-Karin sa...

Teneriffa??!!
Kul namn...
I Sura får de inte börja med fotboll förrens de är sex år. Västerås drillar sina lite tidigare.
Vi hörs
Kram Anna-Karin

Mia sa...

Tjiho så det går! Jag började spela fotboll när jag var 6 år. Det minns jag väl. Såg nog ungefär lika... springit ut.
Mitt växthus lever och frodas, men det är inte i de planer som du har. Det är 3 gånger 2 meter ungefär och står nere vid ladugården. Jag ska lägga upp en bild på min blogg, så ska du få se. Bara mina tagetessticklingar är uppe i 50 stycken nu. Underbart att få plats! Kram kära kusin.