onsdag, oktober 15

Förkylt - igen

Ja, inte blev det så bra som vi trodde. Tove fick ett bakslag och är nu hemma igen med snuva, hosta och lite feber. Men hon är ändå glad och ganska pigg. Idag har vi faktiskt hinnit med ganska mycket. Som vanligt när det bara är Tove och mamma hemma så bakas det. Denna gång provade vi ett recept på bullar i långpanna. Det var soligt ute och därför soligt vid köksbänken. Det gillade inte Tove, men hon hittade en utmärkt lösning - solbrillor på!

Sedan var det bara att baka och - så klart provsmaka. Jag kan säga att receptet kommer att användas igen.

Tove har hunnit med att dansa en hel del också, framför allt balett. Hon talade om att hon minsann ska börja på balett när hon är fem år, "det har jag bestämt". Jag tycker att hon redan har ganska bra pejl på piruetter och annat.

Dagens roligaste kommentar kom i eftermiddags, efter att vi lekt mamma, pappa, barn en lång stund. Visserligen var det bara en mamma och en storasyster som sov mesta tiden, men Tove pratade konstant och talade om vad mamman skulle göra och säga. När vi efter en stund skulle klä på oss för att hämta Frida på dagis tittade hon plötsligt upp mitt i snacket om byxor, kjolar och stövlar och sa:

- Mamma, jag pratar så himla mycket, eller hur?

Mamma kunde inte annat än hålla med - och garva.

Inga kommentarer: