onsdag, februari 13

Bakslag modell STORT

Aaah, så skönt! Onsdag, alla friska och krya. Det var i alla fall vad vi trodde tills dess vi väckte Tove.
"Jag har ont i halsen".
Aj då.
Kristin fick stanna hemma med Tove, jag skjutsade Frida till dagis.
Halsontet utvecklades till fullödig magsjuka för Tove. Kräkningar i massor men hon är tapper och jätteduktig. En hink bredvid soffan och hon lutar sig ner över den när det är dags.
Efter ungefär fem kräkningar tittade hon på Kristin och sa:
"Jag kan nog inte gå till dagis på flera dagar."
Tre kräkningar senare:
"Det är inget kul att vara magsjuk."
Men så har vi en lillasyster också. Samtal till mig på jobbet kring 14-tiden.
"Frida är otröstlig på dagis och tar sig åt ena örat."
Tack och hej, jobbet.
Mycket gråt hela vägen hem men en alvedon senare var hon pigg och glad igen.
Fast, det mesta tyder på att båda - och därmed också Kristin - är hemma resten av veckan. Nu återstår bara att se när och i vilken omfattning jag drabbas.

Inga kommentarer: