söndag, februari 17

(suck) Vi kämpar på

Visst, det har blivit bättre men inte i någon rasande takt.
I torsdags började det rinna ur Fridas öra och vi fick ta en tur till familjeläkaren. Jag hade med mig en skapligt rejäl matlåda till F och var beredd på en lång väntan. Besöket, inklusive väntetid, tog fem minuter. Otroligt skönt må jag säga. Men lika skönt var det inte nog för Frida, även om jag tror att skriket inne hos doktorn när han konstaterade att det var hål i ena trumhinnan mest berodde på "främlingsrädsla" och inte smärta.
Sedan dess har hon haft lite, lite feber men inte synbart på humöret. Tove har också gradvis blivit bättre men inte förrän idag med relativt normal aptit. Inte ens godiset igår åt hon upp allt av. Hon har också lätt feber, oftast med en topp på knappa 38 grader under eftermiddagen.
Vi hade hoppats på dagis för åtminstone ena barnet imorgon, måndag, men vi tar en dag till hemma. Och nu är det dags för Kristin att få jobba - jag har ju varit i tjänst hela tiden till och med idag.
Extra tråkigt med sjukdom när grannflickan idag bjöd på femårskalas. Tove, Frida och Kristin var över en snabbis och sa grattis, men det fick räcka för nu. Inte så poppis att få en maginfluensa eller öroninfektion i present, även om ingen av dem troligen smittar nu.
----------
Igår var i alla fall mormor här och det var nog till gagn för alla. K kunde ta en promenad under tiden F sov och T fick någon ny att leka med.

Inga kommentarer: