söndag, februari 3

Oj! Snö!!!

Under lördagseftermiddagen kom det ganska skapligt med snö, i kombination med blåst. Snöfallet fortsatte under natten och på söndagsmorgonen var det ett ganska fint landskap utanför fönstrena. Innan vi gick ut värmde Frida upp lite.


Men sen gick vi ut allihop och även grannfamiljen tyckte det var läge att busa en stund i snön. Samt skotta densamma. Vad som inte rikigt framgår av bildsekvensen nedan är att filmaren, undertecknad, var riktigt nära att falla precis i början när jag sprang med pulkan nedför backen. Det hade blivit en schyst film av visa... Men mjuk och följsam som jag är parerade jag svårigheterna som en snöleopard och kunde slutföra filmningen med bravur. Typ.


Jag har glömt att berätta att Tove har börjat simlekis. Tisdagseftermiddagarna framöver är vikta åt detta och premiären var i tisdags. Hon har sett fram emot det jättemycket, men väl på plats blev hon blyg och rent av ledsen. Nu är hon lite orolig inför kommande "lektioner" men tids nog kommer hon att finna sig väl till rätta även där. Dessutom får hon sällskap av en av hennes bästa vänner i fortsättningen och de kan nog peppa varandra. Nå, för att få henne lite bättre till mods inför simlekiset - det är ju inte att bada som är problemet utan att hon inte känner fröknarna eller övriga barn i gruppen - var jag och hon på badhuset idag. Hon visade lite av vad hon trots allt provade på i tisdags och, som sagt, hon älskar ju att bada.

----------
Den snö som låg på marken verkar dock inte bli långlivad. Regnet föll när vi skulle åka hem och då vet vi vad det innebär för grusvägen hem till oss: isgata.

----------
Under eftermiddagen verkade det som att Frida hade blivit lite förkyld - hon kändes varm och näsan rann lite grann. Mycket riktigt, strax innan sovdags hade hon 38,1. Hon och jag blir hemma, åtminstone måndag.

Inga kommentarer: