söndag, februari 10

Just när vi trodde att det var över...

Med sjukdomar, alltså. Då har en ny bacill hittat hit. Än så länge är det bara Kristin som är drabbad, men så är hon också helt däckad. Det började igår kväll, lördag, när vi var på en 40-årsfest. P g a arbetshelg körde hon bil dit och hem men inte alltför långt in på kvällen kände hon att det inte stod helt rätt till i kroppen.
Idag har hon legat hela dagen och ätit två mackor, druckit något glas nyponsoppa samt lite vatten. That's it. Något arbete var det inte tal om.
Så jag och brudarna har fått roa oss själv och eftersom Frida nu är frisk (lite snor kvar, liksom hos Tove) tog vi ett besök i en lekpark.

----------

Igår var vi bjudna på kalas men som en extra säkerhetsåtgärd fick Frida stanna hemma. Jag och Tove åkte på 2-årspartajet men manfallet var markant. Förutom vi - och 2-åringens storebror - var det bara ett annat barn där.

----------

Jag avslutar med ännu en av (trumvirvel...): Toves Tankar!

I förmiddags var jag och brudarna i deras rum. Tove hade en docka som hon lekte med. Dockan kunde ganska mycket (räkna till tio, prutta, killa under fötterna m m) så jag frågade Tove hur gammal dockan var.

"Hon är ett år", sa hon men såg inte helt nöjd ut med svaret. Så kom hon på vad som var fel: dockan hade tydligen inte fyllt ett år ännu:

"Nej, jag menar, hon är halv ett."

Inga kommentarer: