torsdag, december 25

Man kan ju alltid försöka ...

Strax efter 19.30 ikväll, då Tove redan låg å drog rejäla stockar, ropade Frida ut:
- Bajs.
Jag (pappa) gick in till henne där hon satt upp i hennes säng. Tämligen övertygad om att hon inte hade bajsat - sånt märks ganska omgående om man är i hennes närhet - tittade jag ändå i hennes blöja och konstaterade att det såg fint ut.
- Du har inte alls bajsat, sa jag.
Hon gav sig inte.
- Kiss.
- Ja, men det klarar sig nog. Lägg dig nu ner.
Då satsade hon allt på ett kort - vad som helst för att slippa ligga kvar i sängen tydligen.
- Jag är blöt.
Något hon säger när hon kissat igenom blöjan och blivit blöt i byxan och oftast ner i sängen.
Jag kände efter.
- Nej, du är inte blöt. Lägg dig nu ner på kudden och sov!
Besviken och en smula trotsig la hon sig då ner, lätt bölandes, mitt i sängen med huvudet mot fotändan. Inte en chans att pappa skulle vinna kampen på alla flanker.
Fem minuter senare var även hon ute i sömnskogen och släpade på stockar.

Vi återkommer med en rapport, medelst bilder och kanske ett filmklipp, från julafton. Även denna gång var tomten på besök, dock utan att ha hakat i en mjärde på vägen.

Inga kommentarer: