måndag, maj 14

Besök hos en polare

Frida var bara en i raden av ett gäng barn i vår bekantskapskrets som föddes förra sommaren. Sålunda finns en hel hop med föräldrar som, precis som jag, är hemma med sitt barn. En av dessa - en pappa med son - besökte jag och Frida idag. I den här åldern har de kanske inte så himla mycket utbyte av varandra men på något sätt leker de ändå tillsammans. Oftast genom att banka någonting i huvudet på kompisen.
Det var ett par riktigt sköna timmar och höjdpunkten, för mig, var den helt magnifika lunchen jag bjöds på. Fullt i klass med en 250-kronorsrätt på stan en lördagskväll. Kyckling, färsk pasta, basilika och olivolja och säkert något mer som jag nu glömt bort. Man kan få komplex för mindre.

Efter denna gastronomiska fullträff gick vi en promenad och mot slutet somnade Frida i vagnen. Att jag sedemera lyfte över henne till bilen märkte hon sannolikt inget av.

Tove och Kristin var på badhuset under eftermiddagen. Rapporterna därifrån pekar entydigt på att det var en hellyckad visit och att Tove knappt ville kliva upp ur bassängen. Sen somnade hon som en stock på väg hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som om både Frida och Tove haft en härlig dag med sina snälla och omtänksamma föräldrar, hälsar mormor Lena.