tisdag, maj 8

Hinna, hinde, hint?

Tove åt sin frukostgröt på rekordtid idag. Det sa "slurp" så var den iskottad. Ja, det gick till och med så fort så att mjölken hon hade i glaset vid sidan av fortfarande var orörd. Det fick Tove att stolt och förtjust konstatera faktum samtidigt som hon pekade på glaset:
"Jag hinde inte dricka upp mjölken först!"

I bilen på väg till dagis (jaja, jag ska lämna den hemma och cykla eller gå med dem - snart, snart) ville Tove att jag skulle sjunga Bä-bä.
Så jag började och körde den något modifierade varianten där man bland annat lägger till ett litet "ull-i-rull-i-rull" medelst vissa gester "bakom Bä, bä, vita lamm, har du någon ull?" Det var fel.
"Nej, nej, den vanliga!", rättade hon mig.
Det var bara att börja om och köra den ursprungliga versionen.

Inga kommentarer: