onsdag, juni 27

10,1 kilo

Fridas vikt är nu uppe på tvåsiffrigt. Det blev officiellt idag när hennes ettårskontroll, inklusive läkarbesök, avhandlades.
Fast det var ingen munter upplevelse för unga damen. Hon blev ledsen och skrek bara bvc-sköterskan och sedemera läkaren visade sig. Det är tydligen vanligt i 1,5-årsåldern - att vara blyg och rädd för främlingar.
Men hennes ilska gjorde att hon nog inte märkte av den spruta hon fick - skriket var lika högt innan, under som efter sticket.
Hennes vikt fördelas på 72 centimeter och hennes kurvor - längd, vikt och huvudomfång - är i harmoni.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Peter, va kul att läsa om er!!
Lilleman sover och Kajsa är farligt tyst på nedre våningen, kom jag på just nu så jag ska inte bli långrandig. Ville bara skriva och säga att du skriver vääääldigt kul.
Hoppas vi ses och hörs snart. Jag ska i varje fall ta mig en tur till Västerås i höst, utan man och barn....Hälsa resten av familjen.
kramar sofie

Busbloggen sa...

Hej själv - vad trevligt att få ett inlägg på ett språk jag förstår!
Och tack för berömmet - det är alltså inte alltför uppenbart att jag skarvar som sjutton!? ;-)
Vår sydligaste anhalt denna sommar blir Varberg - nästa vecka - så då verkar det inte som om vi ses förrän i höst i så fall. (Oj, en mening utan utropstecken i slutet. Fantastiskt! Äsch.)
Hälsa lilleman, storeman och Kajsa
Kram, kram