lördag, juni 9

Mys, bak, värme - och lite till

Förlåt om jag gafflar på om den förbenade värmen, men det räcker nu. Över + 30 grader på dagarna och en blick på termometern från klockan 22.30 visar att det då var + 21 grader.

Tidig förmiddag satt alla mina tjejer och kollade lite på the one and only: Nalle med det stora blåa huset. Frida är helt fascinerad och kan sitta själv och titta bra länge. Även Tove såklart, som mer och mer sjunger med i de sånger som förekommer. Det gör för övrigt även jag och Kristin, och ibland inte ens när filmen är på...

Under eftermiddagen tog Tove på sig rollen som förste smet-testare när Kristin petade ihop en, visade det sig på kvällen, grymt god chokladkaka.

Själv fick jag lite viktiga saker gjorde kring huset. Till exempel skruvade jag bort resterna av ett fäste till en väggflagga som blåste bort i ett oväder ett par månader efter att vi flyttat in, d v s för mer än tre år sedan.
I övrigt är det mest fråga om att överleva. Imorgon kommer en air condition-anläggning att inhandlas.

Inga kommentarer: