onsdag, april 4

Blåkulla nästa

Jag inser nu att vi skulle behöva en digitalkamera för att omedelbart kunna publicera bilder på aktuella händelser. Jag får kalla till ett rådslag i familjen.
Dagens bild hade i så fall varit Tove, utklädd till påskkärring - ett ord hon uttalar väldigt bra för övrigt. Framför den nya, stora spegeln i vårt sovrum blev hon sminkad av mamma och med en hilka på huvudet samt ett förkläde och t-shirt blev hon en mycket söt påskkärring. (Kvasten får vi ta en annan gång.)
Tidigare i morse kom hon, sin vana trogen, tassandes genom huset kring halv sju. Kristin stod i duschen, jag låg kvar i sängen. Tove kröp upp bredvid mig i sängen men var inte helt tillfreds med att inte klev upp utan fortfarande låg ner och blundade.
"Öppna ögonen. Helt och hållet", var hennes order och det var bara att lyda.
Tove är nu på dagis och Frida håller på att somna in för sin förmiddagsslummer. Det lutar åt att jag följer hennes exempel.

Inga kommentarer: