torsdag, april 5

Premiär på gång

Igår skrev jag att Tove verkar vara lik mig när det gäller att stiga upp (även om hon velar, men det har mycket med nappen att göra). Hon, och kanske även Frida, är nog lik mig kring en annan morgonprocedur: frukosten. Jag vill helst vara vaken och uppe en stund innan jag kokar upp tevattnet och barnen tycks ha samma behov. Så även om Tove kan säga på en gång att hon vill ha frukost har vi nu uppmanat henne att leka lite först och att döma av den här morgonen var det helt rätt metod: efter att ha haft med sin favoritnalle på en tripp med bilen till Arlanda, bussfärd och sedemera flyg upp till Luleå och tillbaka, hon åt upp sin fil med flingor och banan väldigt raskt och ville dessutom ha gröt efteråt. Det senare sannolikt därför att lillasyster åt gröt, men Tove fick en liten portion som hon åt upp.
Tidigt på morgonen låg lite nattfrost kvar på gräsmattan men solen har börjat värma. Dagen lär bli riktigt fin, om än blåsig, och idag tar jag fram golfklubborna för första gången den här säsongen. Det blir en tur tillsammans med Frida till rangen efter lunch.

Inga kommentarer: