måndag, april 23

Dumma nyheter!

Under aftonen låg jag i vår säng med båda barnen. Frida blir, som vanligt, glad och sprallig när Tove är i närheten och är de för nära varandra är det lätt hänt att det blir en ofrivillig ihopstötning av något slag. Den här gången krockade Fridas bakhuvud med Toves kind och den senare blev mäkta ledsen. Hon kröp upp i min famn och jämrade sig. Jag förklarade att det var en olyckshändelse - ja, ni vet, hela utläggningen.
Efter en stund hoppade Tove ner från sängen och gick ut ur rummet. Hon muttrade där utanför och kom snart tillbaka, med stränga förhållningsorder till Frida:
"Nu får du sluta med nyheterna! Jag blir arg och ledsen och nu får du sluta! Inga fler nyheter!"
Än en gång fick jag söka skydd för att inte skratta rakt ut.
Nej, dags att sluta blogga. Det är visst dumheter från Rapport på tv:n.

Inga kommentarer: